top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעליזה אוחיון עובדיה

אולי אנחנו לא מתאימים?

זוגות רבים שואלים את עצמם האם הם בזוגיות הנכונה. האם האדם עימו הם נמצאים הוא האדם הנכון. בעידן בו אנו חיים, עידן של שפע, היצע אינסופי וסיפוקים מיידים, לא נפקד מקומה של הזוגיות למשפט מהיר: להשרד או לקמול. למעשה, הזוגיות עברה ממעמד של מונוגמיה= בן זוג אחד לכל החיים, למונוגמיה סדרתית= בן זוג אחד לכל תקופה בחיים. שאלת ההתאמה עמדה במוקד המחקר והשיח, תשובות רבות ניתנו לה, ואינספור תיאוריות המנבאות התאמה על פי מיקום במשפחה, מבנה אישיות, סגנון התקשרות עוד. אבל תשובתו של הארוויל הנדריקס מייסד גישת האימגו היא בעיני המפתיעה והמרגשת מכולם. אליבא דה הנדריקס נפוץ מיתוס על פיו, אם בחרת באדם הנכון, היחסים יהיו רגועים ושלווים ואילו אם התרע גורלך ובחרת באדם הלא נכון אתה נדון לסבל וכאב.הארוויל שגירושיו מאשתו הראשונה והסבל שחווה הובילו אותו לחפש תשובות לשאלות גדולות: מדוע אנשים רבים, מדוע זוגות שהתחילו באהבה נפרדים - ייסד על סמך תובנותיו גישה מרתקת ומעשית לפתרון קונפליקטים והגדלת הקרבה בקשרים זוגיים. הארוויל טען שחוסר התאמה הינו המצב הטבעי בין בני זוג וטענה אף מדהימה מזו : שאנו בוחרים באדם שיראה בתחילה כבן הזוג מהחלומות אך יהפוך במהרה לבן זוג מהסיוטים. וכל זה קורה כי אנחנו מונעים מהשאיפה להציף את הקונפליקטים שלנו כילדים. וכך: הילדות משתחזרת בזוגיות, (כמה לא שגרתי לחשוב על זה ככה?) אבל זה בהחלט מסביר מדוע אנו מגיעים לשיאים כה גבוהים עם בני זוגנו - כי זה נוגע במקומות הראשוניים ביותר שלנו כיצורים תלותיים וחסרי ישע, וביחסים שלנו עם העולם כפי שעוצבו מול הורינו.

הגישה של הנדריקס היא גישה המתיישרת עם ערכים של מונוגמיה, וקוראת לנו לבנות קשר זוגי מתוך הבנה שלכל מסע אליו נצא נקח את עצמנו, אז כדאי שנטפל במטען כדי שהטיול יהיה מהנה ונעים.

לעיתים הדרך הזוגית קשה ויש רצון עז להרפות ממנה מתוך הציפיה הברורה והמובנת שזה לא אמור להיות קשה כל כך, אבל לפעמים המטפל

שצופה מהצד רואה בנקל את מה שקשה לראות מבפנים, שגם זוג שרב ומתקוטט הוא למעשה זוג שמחפש קרבה אך עושה זאת בצורה שאינה מקרבת אותו.

60 צפיות
bottom of page