top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעליזה אוחיון עובדיה

חרדת בחינות - ללמוד לנהל את החרדה

חרדת בחינות היא למעשה הביטוי הרגשי והגופני של החשש שלא נצליח לבטא בבחינה את הידיעות שלנו. סטודנטים רבים לומדים, משתדלים, מתאמצים - אבל לעיתים קרובות אל המבחן שהופך להיות יעד חשוב אליו נושאים עיניים, הם מגיעים מוצפים בחרדה ועם חשש שלא יצליחו.

חרדת בחינות עלולה להוות מכאוב קשה עבור סטודנטים ולשבש את חייהם האקדמיים, לפגום ברווחתם וביכולת לחוות הנאה, לגרום לדחיינות הימנעות ועוד ועוד ועוד.

אבל הבשורה החיובית היא שישנו טיפול,הלוקח בחשבון את כל הצירים בהם החרדה באה לידי ביטוי ומתייחס אליהם אחד אחד. ועוזר לאט לאט לפצח את התופעה המטרידה.

סטודנטים רבים שפגשתי בחיי, וחשו קושי רב מול התופעה- גילו ששינויים שעשו וטכניקות שרכשו בטיפול סייעו מאוד להתמודד עם החרדה. בשלב הראשון בטיפול חשוב מאוד להבין לעומק ובצורה מסודרת מה היא חרדת בחינות - להבנה יש משקל רב, שכן אנו חשופים למידע רב ולעיתים סותר וסיבה נוספת ברגע שאנו מבינים קל יותר להתמודד עם החרדה ולנהל אותה.

ההבנה חשובה מאוד לתורך ההתמודדות, וכפי שרואים בתמונה למשל חשוב לזכור גם את מהלך החרדה ובעיקר כאשר אנו תחת השפעתה להרגיע את עצמנו ולומר, זה יגמר בעוד מספר דקות ואחזור לתפקוד - בעוד שאם אלחיץ את עצמי אני עלול להחריף את המצב ולתחזק את החרדה זמן ארוך יותר.



7 צפיות
bottom of page